0 %

Gode tips til din LinkedIn profil

Linkedin er blevet dit online CV – men også dit varemærke
rent professionelt, så tænkt over hvordan og hvor ofte du bruger det. Start
gerne ud med din profiltekst, som beskriver dig, og det du brænder for.

Det er det første og mest sigende om dig, som man møder på
din profil. Så dette er vigtigt!

Din LinkedIn må meget gerne være personligt, og give lidt af dig selv. Bare husk at det skal matche dig, og være relevant.

Der skal gerne være en god balance af aktivitet
hverken for meget eller for lidt – passende for dig og dit fag. 
Hvis du ikke er kommet i gang endnu med egne opslag – så prøv det af. Alternativt interager på andres opslag, gerne med kommentarer. 

Husk at udvide din horisont – vær ikke bange for at
række ud over egen organisation, især hvis du er i en større organisation. Hvis du deler en masse internt, når det sjældent ret længere ud over egne rækker, hvis ikke de er
relevant for andre. Det er naturligvis fint og godt med interne opslag, men
tænkt over hvem det skal nå, og lad være med at del andres interne opslag – giv
anerkendelse eller kommenter interne opslag i stedet.

Hvis du deler opslag – så bør du selv have et budskab
med det. Skriv en tekst, hvad er vigtigt her, hvorfor og evt. for hvem?

Hvem kan du oprette forbindelse til? – Der er faktisk
ingen grænser, du behøver ikke at kende folk personligt for at følge dem på LinkedIn.
Nogle foretrækker en personlig invitation, de fleste blot en anmodning – mange
profiler kan du følge uden at forbinde. Fx forfattere, virksomheder, stiftere
og andre med mange budskaber og forbindelser.

Her er masser af inspiration at finde.

Husk ikke at sammenligne dig selv for meget med andre.
Vi kan hurtigt sammenligne os med dem som netop har helt andre talenter end
vores egne. Du behøver ikke at have 500+ følgere, skrive fængende opslag, og få
hundredvis af likes. – Lad ikke dette holde dig tilbage hvis du har et budskab.
Ting tager tid at opbygge, hvis du kigger på en profil med tusindvis
af følgere, vil du også se masser af deres afslag uden de store reaktioner. –
Det betyder dog ikke at budskabet ikke når ud!

Når du så laver et opslag – Vær klar på budskabet og
målgruppen
. Væk en følelse, en undren, et tema eller noget som folk kan
nikke genkendende til i de første linjer. Gør det spiseligt, i små afsnit. – vær
ikke bange for at give lidt af dig selv, men tænkt naturligvis over politiske
og personlige holdninger, om det kan misforstås, om det er stødende el.lign. –
Tænker at de fleste på LinkedIn har en god fornemmelse for dette.